Tuesday, July 15, 2008

Kegemaran Saya!

Setiap orang mempunyai kegemaran, ada yang bersukan, ada kegemaran jenis riadah dan sebagainya. Kegemaran saya sangat senang, iaitu melukis. Saya suka melukis kartun animasi bernama "Animai". "Animai" bermaksud melukiskan kartun orang Jepun . Saya membaca buku komik yang mereka melukis. Mereka bernama buku komik ini "Manga". Saya suka membaca "Manga" dan melukiskan mereka. Kawan saya bernama Khine Myint, baik dengan melukis animasi. Dia mengilhami saya dengan melukis. Saya mula melukis pada tahun yang lalu. Saya melukis apabila saya ada masa.



Saya membaca "Manga" kerana saya ada idea untuk menulis. Saya berfikir malukis bloeh gagal kerjaan saya tetapi kemudian PSLE, saya melukis hari-hari. Kawan-kawan saya kata saya," kamu baik dengan melukis! Kamu bloeh bercuti pemulis, eh?" atau " lukisan kamu baik, kamu boleh mengajar saya?" Kawan saya bernama Javier, berminta saya untuk melukis di buku sketchnya. Saya berasa gembira untuk melukis di buku sketchnya. Hari-hari dia memberi bukunya tetapi ada kalanya saya tidak ada masa.

Saya ada satu lage kegemaran, iatu mendebgar dengan muzik. Saya mendengar muzik seperti "hip hop", "rock", "classic" dan sebagainya. Saya boleh tahu apa nyanyian dengan mulaannya. Saya suka ramai penyanyi seperti Jonas Brothers, Mariah Carey, Britney Spears dan sebagainya. Saya mendengar muzik di selat MTV. Maksud MTV ialah Music T.V. di Bahasa Inggeris. Apa muzik yang saya suka, saya memuat turun dari komputer server ke komputer client. Kemudian itu, saya meletakkan di telefon bimbit saya.

No comments: